TheSims: Abrakadabra [z ang. Makin' Magic]
Oto przed Wami siódmy i zarazem ostatni dodatek z pierwszej serii gry "The Sims". Jak tytuł "The Sims Makin' Magic" (pol. "The Sims Abrakadabra") wskazuje ten dodatek poświęcony będzie magii. Ale oprócz typowych czynności i umiejętności magicznych odnajdziemy tam także sporo sposobów na to, aby w końcu życie Simów stało się trochę łatwiejsze i prostsze.
Po włączeniu się ekranu od razu gra zyskała dużego plusa. To co usłyszałam wprawiło mnie w dziwny, ale bardzo przyjemny nastrój. Otóż muzyka jest świetna. Niby trochę mroczna, ale i diabelsko zabawna... Koniec muzyczki i już słyszę dźwięk widoku mieszkalnego. Tutaj wszystko standardowo, klikam na przycisk w górnym prawym rogu, aby przenieść się do widoku Abrakadabrowa, czyli krainy magii. No i ponownie diabelsko-zabawna muzyczka (tym razem inna) rodem prosto z karuzeli, która ma zaraz spaść w dół...
Tutaj mamy 2 parcele tzw. cmentarne, czyli królestwo grobów itp., 2 parcele śmiechów-chichów, czyli mini wesołe miasteczko i 2 parcele leśne - tam są rynki handlowe. Ale to nie koniec. W górnej części widoku mamy 3 rezydencje (upiorne oczywiście) w których nasz Sim może zamieszkać tylko wtedy, gdy ma określoną liczbę Simleonów i Magimonów (magiczne monety).
Tworzę rodzinę i wprowadzam ją do domu. Po chwili Tajemniczy Gość przynosi mi paczkę i znika. Otwieram ją i na ekranie ukazują się dziwne maszyny, są to: Księga Zaklęć w wersji elektronicznej, Maszynka z kociołkiem do zaklęć i Czarna Dziura. Gdy klikniemy na paczkę możemy do swojego simmagazynku dodać składniki: masło, pot ropuch i muchomory a także trochę Magimonów. Po chwili wystarczy wskoczyć do Czarnej Dziury i od razu przenosimy się do wybranej parceli w Abrakadabrowie.
Tam dopiero zaczyna się pogoń za magią.. Na straganie za Magimony możemy nabyć niezbędne składniki do naszych mikstur i zaklęć. A jak zdobyć Magimony? Wystarczy wziąć udział w magicznym pojedynku lub na scenie zaprezentować swoje sztuczki magiczne. Proste? No nie tak do końca... Bo żeby sztuczki wyszły i aby zarobić dużo magicznych monet trzeba mieć wszystkie wskaźniki umiejętności (logika, charyzma, technika, gotowanie itd.) maksymalnie zapełnione. A żeby je zapełnić to wiemy, że trzeba trochę pracy poświęcić. Czeka na nas także mnóstwo atrakcji i rozrywki. Przeróżne gry, kolejki górskie i zabawy prowadzone z handlarzami (w celu zdobycia składnika musisz wygrać ze sprzedawcą w określonej grze).
Doszło oczywiście trochę skinów i twarzy. Zadbano w końcu o dzieci
Niektóre twarze dziewczynek są prosto chyba z rodziny Addamsów... Jest także parę upiornych, nowych ciuszków. Mamy w czym wybierać
Główną atrakcją są oczywiście czary. W końcu Sim nie musi zmywać naczyń czy dniami i nocami starać się o pozytywną odpowiedź na Wielkie Pytanie... Zaklęć jest sporo i rozwiązują one codzienne problemy Simów. Możemy sprawić, by para Simów zakochała się w sobie, by nasz ogród w końcu się "odrodził" i był piękny, by nie brakowało pieniędzy lub gdy nie chce nam się iść do pracy (a nie chcemy stracić posady) możemy wysłać tam naszego sobowtóra, a samemu zostać w domu. Czy kiedyś pragnęliście, by jakiś przedmiot stał się taki jak my, czyli żywy? Jeżeli tak, to teraz może się to spełnić... Zaczaruj krasnala ogrodowego! Zacznie podlewać kwiaty w całym domu, a gdy będzie ich więcej i nie będą miały co robić (kwiaty będą w idealnym stanie) to zaczną ze sobą rozmawiać, chodzić, a nawet podśpiewywać! Jak myślisz - fajnie być duchem lub kimś innym, kimś straszniejszym? Simy uciekały ze strachu przed duchami, a teraz same mogą nimi być! Lub jeśli nie duchem to elfem, czarownicą, wróżką, wilkołakiem i paroma innymi stworami
... Zarówno skrzaty domowe jak i zmiana postaci po pewnym czasie znikają i znowu jesteśmy normalnym Simem. Czary dzielą się na dwie grupy: ograniczone i nieograniczone. Pewną część czarów możemy wykonać określoną ilość razy (np. Uropuchowienie, Cios miłości, Wielkie pytanie, Zmiana nastroju, Poprawienie stosunków itd.), a część nieokreśloną lub dużą ilość razy (np. Piękna lub bestia [czar zamiany], Róg obfitości, Deszcz bogactw, Doskonały ogród, Czyste talerze itd.).
Pełna lista rzadkich składników:
Muchomory,
Pot Ropuchy,
Pył Chochlików,
Magiczna Fasola,
Złota Nić,
Ślina Lamy,
Pył Diamentowy,
Gumowy Kurczak,
Piasek Czasu,
Smocza Łuska,
Jad Węża,
Pióro Pegaza,
Czterolistna Koniczyna,
Lodowe Szkło,
Smocze Łzy,
Konfetti Klauna,
Rzęsy Czarodzieja.
Lista zaklęć:
Uropuchowienie - zamieniamy Sima w ropuszkę;
Piękna lub Bestia - zamieniamy się w elfa, staruszkę, czarownicę, wróżkę, wilkołaka lub inne dziwne stworzenie;
Poprawa stosunków - poprawiamy stosunki z innymi Simami;
Róg obfitości - pełno żarcia w domu;
Ożywienie - pobudzamy do życia skrzaty ogrodowe;
Deszcz bogactw - z nieba lecą pieniądze;
Wyjście ze skóry - zamieniamy się w ducha;
Śmieszek - sprawiamy, że dany Sim staje się naszym przyjacielem;
Przeciwne bieguny - możesz flirtować bez przeszkody, że ktoś ma inne zainteresowania lub znak zodiaku i że mu się coś nie spodoba;
Wygnanie - wyganiamy Sima;
Klon Pracownik - dwa "ja" - jedno idzie do pracy a drugie balanguje w domu, czyli może robić do chce nie tracąc posady;
Doskonały ogród - wszystkie kwiaty są podlane i rozkwitnięte;
Magiczny zmieniacz nastroju - zmiana nastroju Sima;
Cios miłości - sprawiamy, że dana para Simów zakochuje się w sobie;
Hipnoza - hipnotyzujemy Sima i możemy zażądać, by ten nas pocałował, przytulił itd.;
Czyste talerze - talerze stają się czyste...
Wielkie pytanie - wybrany Sim na pytanie o zawarcie małżeństwa odpowiada "Tak".
Wydaje się bardzo banalne i łatwe zaczarować Sima? To tylko pozory. Jeżeli chcemy mieć pewność, że zaklęcie zadziała we właściwy sposób, musimy mieć wszystkie wskaźniki samopoczucia na maxa. I niestety Sim, którego chcemy w jakikolwiek sposób zaczarować nie może posiadać różdżki! Bo wtedy to na nas padnie czar... Różdżkę można kupić w każdej chwili u Tajemniczego Gościa, który krąży po każdej parceli w Abrakadbrowie.
Do wyposażenia kuchennego dodano także niewinny piec... A w tym piecu możemy zrobić chleb, naleśnik z jagodami bzu lub ciasto domowego wypieku. I oby nie zepsuć przepisu i dodać odpowiednie składniki pomoże nam Książka Kucharska! Także Czarna Dziura zasługuje, aby wspomnieć o niej. Od dzisiaj nie musisz czekać i wydawać pieniędzy za telefon (?), ponieważ czarna dziura przeniesie Cię w ułamek sekundy do wybranego miejsca! Ale uważaj: bo nigdy nie wiadomo, czy na pewno tam trafisz...
"The Sims Abrakadabra" jest niestety ostatnim dodatkiem pierwszej serii gry, lecz dostarczy na pewno dużo radości i zabawy przez wiele dni. Mimo, że jest o magii zupełnie różni się od tego, czego się spodziewałam. Nie ma w sobie nic z Harryego Pottera. Jest to dobry dodatek i naprawdę warto się w niego zaopatrzyć. Dla fanów i maniaków The Sims pozycja obowiązkowa w kolekcji! Na pewno długo ją zapamiętamy. Bardzo polecam!
catia
MATERIAL ZOSTAL SKOPIOWANY Z OFICJALNEJ STRONY W POLSCE THE SIMS
www.thesims.pl