Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: 45l = 2 brzanki różowe i ...  (Przeczytany 1819 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Finlandia

  • Gość
45l = 2 brzanki różowe i ...
« : 2007-01-21, 11:11 »
Witam ... i prosze o pomoc :)

Mam od niedawna akwarium 45 l  i 2 brzanki różowe.
Chciałabym, żebyście mi doradzili jakie rybki jeszcze mogłabym dokupic.
Jestem troche zdezorientowana bo w Internecie czytałam, że brzanki to spokojne rybki a w sklepie akwarystycznym kobitka mi powiedziala, ze moga byc agresywne i powinny być trzymane tylko z innymi brzankami. Skolei w drugim sklepie kobitka wymieniła mi bardzo dużo gatunkow rybek, które moglabym wprowadzic do tego akwarium.
Czy brzanki sumatrzańskie mogły by być z różowymi być? Ewentualnie jakie rybki jeszcze? Jakieś łatwe w hodowli - to ważne bo jestem początkującym akwarystą. Jakiś glonojad może też?

Z góry dzięki za wszelkie wskazówki
Zapisane

Olka1992

  • Gość
Odp: 45l = 2 brzanki różowe i ...
« Odpowiedź #1 : 2007-01-21, 15:09 »
Brzanki nie należą do ryb jakoś wybitnie agresywnych, ale za to uwielbiają podgryzać płetwy innym rybom. Dlatego wszystkie gupiki, welonki (choć one w ogóle odpadają), skalary itd - odpadają.
Twoim brzankom przydałoby się przede wszystkim towarzystwo ryb własnego gatunku. To ryby żyjące w grupie, dlatego 4 sztuki to jak dla mnie minimum.
Z drugiej strony Twoje akwarium jest niewielkich rozmiarów, a brzanki nie dosyć, że nie są maleńkimi rybami, to jeszcze powinny mieć przestrzeń do pływania. Pierwszym krokiem przed dodaniem kolejnych rybek powinno być kupienie większego zbiornika. Myślę, że około 100 l byłoby tutaj optymalne. Wtedy możnaby się zastanawiać nad doborem towarzystwa dla Twoich brzanek.
Zapisane

Finlandia

  • Gość
Odp: 45l = 2 brzanki różowe i ...
« Odpowiedź #2 : 2007-01-21, 18:12 »