Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: Jak powinien wg. regulaminu wygladac pracownik  (Przeczytany 821 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wraith

  • *
  • Wiadomości: 2204
1.1 WYGLĄD OBOWIĄZUJĄCY PRACOWNIKÓW ERNST & YOUNG

Kobiety
---------
Włosy dłuższe niż do ramion powinny być związane lub spięte do tyłu. krótkie włosy strzyżemy co 2-3 tygodnie, aby uniknąć efektu "odrastającej fryzury". Unikamy również tapiru, włosów nastroszonych i nienaturalnych kolorów. W pracy obowiązuje zasada "małej fryzury" czyli włosów nie odstających nadmiernie od głowy.
Makijaż - stonowany i naturalny (bardzo starannie dobrany do kolorystyki cery). Podstawą profesjonalnego makijażu jest podkład, korektor i puder. Skóra twarzy powinna mieć jednolitą zdrową barwę (używamy transparentnych podkładów lub kremów koloryzujących aby uniknąć wrażenia zbyt grubej warstwy make-upu na twarzy), sińce pod oczami likwidujemy za pomocą korektora. W makijażu do pracy podkreślamy oczy, które są bardzo ważne w kontakcie profesjonalnym (w przeciwieństwie do ust., które umalowane podkreślają zmysłowość a nie kompetencje zawodowe) dlatego też w biurze zapominamy o czerwonej szmince. Możemy ją mieć w torebce jeśli mamy spotkanie "po godzinach". Paznokcie średniej długości w naturalnym kolorze. Dłonie są naszą wizytówką, muszą więc być bardzo zadbane. Nie należy nosić więcej niż dwóch pierścionków (po jednym na każdej dłoni). Masywne bransolety, biżuterię plastikową i artystyczne, duże pierścienie zostawiamy w domu (obok kolorowych zegarków typu Swatch, które również cierpliwie czekają na weekend).
Podstawą profesjonalnego wyglądu musi być spójność tzn. że obowiązują nas tzw. zasada jednorodności fryzury, makijażu, stroju i dodatków.
Kostium jest najbardziej pożądanym strojem kobiecym przy kreowaniu profesjonalnego wizerunku bizneswoman. Należy pamiętać, że jest on historycznie i praktycznie odpowiednikiem męskiego garnituru. Obowiązuje nas zatem określona kolorystyka: od popielatego po antracyt (a nawet czerń), granat, beż. Inne kolory są dopuszczalne pod warunkiem, że są bardzo stonowane. Alternatywą dla kostiumu jest sukienka szmizjerka, sweterki bliźniaki ze spódnicą (dzianina musi być bardzo dobrej jakości), sukienka typu princeska z żakietem (dawniej zwana garsonką) lub z marynarką a la surdut (bardzo modne). Dopuszczalny jest również garnitur (dla osób szczupłych), ale wciąż uważa się go za formę zbyt "wyemancypowaną" w tradycyjnych firmach.
Spódnica nigdy nie powinna być krótsza niż 1/3 długości powyżej kolana i nigdy dłuższa niż 2/3 poniżej kolana. Słowem bez radykalnego "mini" ani "maxi". Rajstopy (noszone zawsze, niezależnie od pogody) nie mogą być ciemniejsze od spódnicy i od pantofli).
Pod marynarkę dopuszcza się bluzki koszulowe i bluzki o kroju T-shirtu ale wykonane z eleganckiej tkaniny. Nigdy bawełniany T-shirt, ani głęboki dekolt. Latem możemy nosić kostiumy lub bluzki z krótkim rękawem (nigdy bez rękawu) sięgające jednak prawie po łokieć. Tkaniny do pracy nie mogą być przejrzyste, ani powłóczyste. Raczej jednobarwne, bez desenia. Za dopuszczalne uważa się jedynie delikatny prążek (zawsze pionowy np. tenis) lub bardzo drobną kratkę (niekontrastową). Wszelkim "groszkom" i "łączkom" serdecznie dziękujemy. Warto pamiętać, że najlepsze są naturalne tkaniny z dodatkiem np. lycry lub wiskozy. Nie gniotą się w pracy, ani w walizce.
Pantofle do biura powinny mieć mały obcas. Nie wysoką szpilę i na pewno nie platformę (zresztą już niemodne) tylko kilkucentymetrowy, delikatny obcas. Latem nie nosimy sandałów odsłaniających palce. Możemy za to kokietować piętą (oczywiście w rajstopach). Dopuszczalne klapki i pantofle z paskiem na pięcie.
Okrycie wierzchnie jest częścią naszego profesjonalnego stroju. Płaszcz, czy kurtka (nigdy nie sportowa) muszą być z dobrej tkaniny i kolorystycznie dopasowane do kostiumu. Zasada jednorodności dotyczy także torebki czy teczki (nie nosimy sportowych toreb i reklamówek), a także parasola i walizki w przypadku delegacji. Dopełnieniem spójności naszego wyglądu są okulary (o tym przy indywidualnych konsultacjach).
Moda profesjonalna należy do stylu klasycznego, dlatego też nie powinny się w niej znaleźć elementy związane z subkulturą (np. granatowe lub zielone paznokcie w stylu techno) lub nowinki z najnowszych pokazów. Styl profesjonalny zmienia się ewolucyjnie, a zmiany dotyczą niuansów np. szerokości ramion czy kroju klap. Wyglądać profesjonalnie tzn. adekwatnie do sytuacji i spójnie tzn. aby żaden z elementów naszego wyglądu nie "rzucał się nadmiernie w oczy".
Przyświeca nam minimalistyczna zasada "im mniej tym lepiej".
Kobietom w ciąży przysługują osobne przywileje. Mają się czuć wygodnie, mogą zatem nosić sukienki i obszerne bluzki. Powinny jednak wkładać marynarki, które oczywiście nie muszą być zapięte.

1.1.1 Mężczyźni
------------------
Włosy strzyżemy regularnie. Nie mogą być za długie, ale radykalny jeż też nie jest miło widziany.
Garnitury w odcieniach od popielatego po ciemny antracyt (czarny raczej na wieczór i z białą koszulą) i granat. Nawet w największy upał nie nosimy garniturów zbyt jasnych, ani lnianych.
Nie nosimy "garniturów kombinowanych" ani zestawów klubowych tzn. marynarka w innym odcieniu niż spodnie. Tkanina może się różnić jedynie fakturą (lepiej gdy zestaw jest przygotowany profesjonalnie tzn. sprzedawany jako komplet, a nie dobierany samodzielnie).
Tkaniny garniturowe gładkie. Unikamy prążków i kratek (nawet prince de gale i tenis).
Koszule we wszelkich niebieskich odcieniach (poza szafirem i jaskrawym błękitem). Mogą być w delikatny prążek biało-niebieski lub biało-różowy. Koszula biała jest najbardziej stosowna na wieczór do czarnego garnituru, gdy zatem mamy oficjalny wieczór zaraz po pracy, weźmy do biura białą koszulę. Krawat najlepiej w kolorze starego złota lub czerwonego wina). Zestawy monochromatyczne czyli ciemna koszula i krawat w kolorze marynarki choć bardzo modne, zostawiamy na wieczór prywatny.
Marynarki jedno- i dwurzędowe. Klasyczne na dwa guziki i bardziej współcześnie na trzy (nigdy na cztery). Młodym osobom (szczególnie na niższych stanowiskach) nie poleca się kamizelek.
Pantofle garniturowe czarne, do nich długie podkolanówki. Gołą łydką kokietować możemy po pracy.
Okrycie wierzchnie jest częścią naszego profesjonalnego stroju. Płaszcz, czy kurtka (nigdy nie sportowa) muszą być z dobrej tkaniny i kolorystycznie dopasowane do garnituru. Zasada jednorodności dotyczy także teczki (nie nosimy sportowych toreb i reklamówek), a także parasola i walizki w przypadku delegacji. Dopełnieniem spójności naszego wyglądu są okulary (o tym przy indywidualnych konsultacjach).
Moda profesjonalna należy do stylu klasycznego, dlatego też nie powinny się w niej znaleźć elementy związane z subkulturą lub nowinki z najnowszych pokazów. Styl profesjonalny zmienia się ewolucyjnie, a zmiany dotyczą niuansów np. szerokości ramion czy kroju klap. Wyglądać profesjonalnie tzn. adekwatnie do sytuacji i spójnie tzn. aby żaden z elementów naszego wyglądu nie "rzucał się nadmiernie w oczy".
Krawaty klasyczne są w drobny, symetryczny deseń w trzech podstawowych kolorach: granat, ciemne złoto i burgund i są jedyną ozdobą męskiego stroju, poza zegarkiem (ale nie plastikowym) i ewentualnie obrączką.
Przyświeca nam minimalistyczna zasada "im mniej tym lepiej".
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
 

Strona wygenerowana w 0.064 sekund z 22 zapytaniami.