Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: Prawa Murphy'ego i inne :)  (Przeczytany 1531 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Edi

  • Gość
Prawa Murphy'ego i inne :)
« : 2003-03-30, 23:06 »
Witam
Oto kilka  ;)  praw Murphy'ego i nie tylko(niektóre mogą się powtarzać,przepraszam):

Sprawy pozostawione samym sobie zmieniaja sie ze zlych na gorsze.

Nie wierz w cuda, polegaj na nich.

Jezeli wydaje ci sie, ze wszystko dziala, to z pewnoscia musiales cos przeoczyc.

Natura zawsze stoi po stronie zla.

Im program dluzszy, tym mniej sprawny.

Nie ma programow doskonalych, sa tylko takie, w ktorych nie znaleziono jeszcze bledow.

Stopien glupoty Twojego postepowania jest wprost proporcjonalny do liczby przygladajacych Ci sie osob.

Rzecz, ktorej najbardziej potrzebujesz nie bedzie na sprzedaz.

Jesli swietnie sie czujesz, nie przejmuj sie. Przejdzie ci ...

Jezeli cos sie zacina - uzyj sily. Gdy sie zlamie to znaczy, ze i tak wymagalo wymiany.

Doswiadczenie to cos co zdobywasz tuz po chwili w ktorej go potrzebowales.

Kazde rozwiazanie ujawnia nowe problemy.

PRAWA PUDDERA 1. Wszystko, co zaczyna sie dobrze, konczy sie zle.2. Wszystko, co zaczyna sie zle, konczy sie jeszcze gorzej.

TWIERDZENIE STOCKMAYERATEZA 1: Jezeli problem wydaje Ci sie latwy, to jest trudny.
TEZA 2: Jezeli problem wydaje sie trudny, to jego rozwiazanie jest prawie niemozliwe

Prawo Fast Billa:Jezeli potrafisz zachowac spokoj wtedy gdy wszyscy szaleja, to znaczy ze nie rozumiesz problemu.

I Prawo Ehrmana: Kazda rzecz pogorszy sie zanim sie polepszy.  
II Prawo Ehrmana: Nie polepszy sie.

Prawo Younga:  Wszystkich, wielkich odkryc dokonano przez pomylke.

Drugie prawo Sodda: Kiedy w koncu zobaczysz swiatelko w tunelu, na pewno bedzie to pociag nadjezdzajacy z przeciwka.

Zasada Merhina: Jesli masz watpliwosci, to tak juz zostanie.

Prawo Liebermana: Wszyscy klamia. Ale to niewazne, poniewaz i tak nikt nie slucha.

Zasada Rockefellera: Nie rob rzeczy na ktorych mozesz zostac zlapany.

Prawo Evansa i Bjorna: Jesli cos poszlo zle, to na pewno byl ktos, kto mowil, ze tak bedzie.

Teoria Murphy'ego:
Jeżeli coś może się nie udać - nie uda się na pewno.
Uzupełnienie:
1. Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy.
2. Jeżeli myślisz, że wszystko idzie dobrze to znak, że na pewno nie wiesz wszystkiego.
3. Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia, głupcy są zbyt pomysłowi.

Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że coś może pójść źle, to na pewno będzie to właśnie to, co spowoduje największe straty.

Zawsze gdy masz do wykonania pilną pracę, okazuje się że najpierw musisz zrobić coś innego.

Natura jest zawsze po stronie ukrytych wad.

Stała Murphy'ego: Rzeczy ulegają zniszczeniu wprost proporcjonalnie do swej wartości.
Uzupełnienie :
A także odwrotnie proporcjonalnie do swej osiągalności.

Rewizja częstościowa stałej Murphy'ego: Prawdopodobieństwo zdarzenia się czegoś jest odwrotnie proporcjonalne do pożądalności tego zdarzenia.

Postulat Hilla: Nie martw się, jeśli czujesz się dobrze. Przejdzie Ci.

Prawo O'Tole'a:
Zawsze istnieje prostszy sposób.
Uzupełnienie:
1. Jeśli szukasz prostszego sposobu, zwłaszcza jeśli robisz to długo, nie znajdziesz go.
2. O'Tole'owi też się nie udało.

Teoria Johnsona: Zawsze kiedy wydaje ci się, że będzie lepiej, oznacza to, że przeoczyłeś coś.

Rewizja ilościowa prawa Murphy'ego: Wszystkie sprawy biorą w łeb jednocześnie.

Zasada wyjaśniania Conrada: Wszystko co powiesz, zostanie ocenione przez innych , zupełnie sprzecznie z twoimi intencjami.

Wnioski Ilesa:
1. Jeśli wyjaśnisz coś, tak zrozumiale, że wykluczona jest jakakolwiek możliwość jej niezrozumienia, na pewno znajdzie się ktoś kto i tak zrozumie cię opatrznie.
2. Jeśli zrobisz coś, o czym jesteś przekonany, że spotka się z ogólną aprobatą, zawsze znajdzie się ktoś kto będzie odmiennego zdania.

Pierwsze prawo Soda : Każde przedsięwzięcie napotyka na przeszkodę w postaci nieuświadomionej ingerencji innej siły. Po mimo tego, niektóre przedsięwzięcia można doprowadzić do końca, ponieważ ingerująca siła sama podejmuje przedsięwzięcie, a tym samym podlega ingerencji.

Drugie prawo Soda: Wcześniej czy później i tak musi nastąpić najgorszy z możliwych splotów okoliczności.

Pierwsze prawo White'a: Jeśli eksperyment działa, to znaczy, że coś musiało pójść źle.

Drugie prawo White'a: Wszystko co idzie źle sprawia wrażenie, że idzie dobrze.

Trzecie prawo White'a:  W każdym zbiorze danych, liczba, która w najbardziej oczywisty sposób jest poprawna, okaże się błędna.

Teoria wniosku Finagle'a: Wniosek to punkt, w którym nie masz już siły dalej myśleć.

Zasada logiki Whorcrofta: Nigdy nie kłóć się z głupcem - ludzie mogą nie dostrzec różnicy.

Prawo poprawek Gumpersona:
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to zepsujesz.

Teoria Ginsberga:
1. Nie można wygrać.
2. Nie można zremisować.
3. Nie można nawet wycofać się z gry.

Komentarz Freemana na temat teorii Ginsberga:
Każdy z głównych nurtów filozoficznych opierał się na negacji jednego z elementów teorii Ginsberga:
1. Kapitalizm opiera się na założeniu, że można wygrać.
2. Socjalizm opiera się na założeniu, że można zremisować.
3. Mistycyzm opiera się na założeniu, że można wycofać się z gry.

Prawo poprawy Rudopha:
Zanim nastąpi poprawa, będzie jeszcze gorzej.
Uzupełnienie:
Kto powiedział, że w ogóle nastąpi poprawa?

Prawo względności według Balaniego:  Jak długo trwa minuta, zależy od tego, po której stronie drzwi toalety się znajdujesz.

Reguła Tsara:
Przy dziesięciu priorytetowych sprawach któraś na pewno będzie wykonana jako pierwsza.
Uzupełnienie:
1. Na pewno zostanie wykonana najmniej ważna z priorytetowych.
2. Sprawa priorytetowa zostanie wykonana w terminie dwa razy dłuższym od normalnego toku.

Rewizja pozycji Laffa: To, czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc.

Zasada użytkowania klawiatury i myszy według Oldstona: O ile klawiatura została stworzona po to, by przy pomocy bezładnych ruchów kursorem wybrać z nieprzejrzystego menu niezrozumiałe instrukcje, które łatwiej byłoby wybrać przy pomocy myszy, to mysz służy do wybierania z nieprzejrzystego menu, przy pomocy bezładnych ruchów, trudno zrozumiałych rozkazów, które łatwiej byłoby wskazać za pośrednictwem klawiatury.

Zasada systemów Everita: Stwórz system, który nawet idiota potrafi obsłużyć, a tylko idiota będzie go chciał obsługiwać.

Prawo warsztatowe Anthony'ego: Każde narzędzie, gdy upadnie potoczy się w najtrudniej dostępny kąt warsztatu.

Teoria Paula dotycząca napraw: Nie można spaść z podłogi.

Pierwsze prawo Smitha: Kiedy zawodzi jakieś urządzenie mechaniczne, to zawsze dzieje się to w możliwie najbardziej nieodpowiednim momencie.

Czasoprzestrzenna rewizja prawa Murphy'ego: Druga kolejka zawsze porusza się szybciej.

Stwierdzenie Browna: Wszystko co dobre jest nielegalne, niemoralne albo tuczące.

Matematyczny dowód Prawa Murphy'ego: Prawidłowa formuła matematyczna Prawa Murphy'ego w dziedzinie komputerowego przetwarzania danych ma postać: 1+1=2 gdzie "=" jest symbolem oznaczającym "niekiedy, jeśli w ogóle".

Filozoficzne podstawy do prawa Murphy'ego:
l. Sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej głupoty.
2. Jeżeli uczynisz komuś przysługę, to jesteś od zaraz trwale za to odpowiedzialny.
3. Niejasność jest wielkością niezmienną.
4. Skrót jest najdłuższą drogą pomiędzy dwoma punktami.

To co może się nie udać, nie uda się na pewno. (I prawo Murphy'ego)

Nie uda się nawet wtedy, gdy jednak nie powinno się nie udać. (II prawo Murphy'ego)

Upuszczone narzędzie pada zawsze tam, gdzie wyrządzi najwięcej szkody. (I prawo selektywnej grawitacji)

Każda rura po skróceniu okazuje się zbyt krótka. (I prawo hydrauliki Murphy'ego)

Wszystkie szczelne złącza przeciekają. (II prawo hydrauliki Murphy'ego)

Po złożeniu każdej remontowanej maszyny pozostaje zawsze kilka zbędnych części. (prawo nadmiaru)

Jeżeli można coś zrobić źle - zawsze znajdzie się ktoś, kto to zrobi.

Jeżeli myślisz, że coś idzie dobrze - nie wiesz o wszystkim.

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz.

Poczucie konieczności dokonania radykalnych zmian w koncepcji jest odwrotnie proporcjonalne do odległości od terminu zakończenia pracy

Niemożliwe jest by ktoś zbudował niezawodne urządzenie - głupcy zawsze są jeszcze bardziej pomysłowi.

 Prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane.

Nie ma rzeczy niemożliwych dla kogoś, kto nie musi ich zrobić sam.

Wszystko jest możliwe pod warunkiem, że nie wiesz co to jest.

Logika jest pewną metodą dochodzenia do niepewnych wniosków.

Każdy skomplikowany montaż wymaga trzech rąk. Każdy prosty montaż wymaga czterech rąk.

Rozłożenie dowolnego urządzenia na części jest proste.
Ponowne jego złożenie tak, żeby działało, nie jest możliwe.

Wszystko jest możliwe pod warunkiem, że nie wiesz, o czym mówisz.

Jeśli brakuje ci wszystkiego z wyjątkiem wrogów, to znaczy, że bitwa trwa.

Po opanowaniu obszaru nie zapomnij powiadomić o tym przeciwnika.

Po wyciągnięciu zawleczki granat przestaje być twoim przyjacielem.

Otaczaj się towarzyszami broni - przeciwnik będzie miał wybór celów.

Pozorowany atak, który tak mądrze zignorowałeś, okaże się głównym uderzeniem.

"Postrzał w pierś z perforacją płuca" - twój organizm mówi ci abyś zwolnił.

Jeśli natarcie posuwa się bez przeszkód - właśnie wchodzisz w pułapkę.

Nie ściągaj na siebie ognia, to denerwuje sąsiadów w okopie.

Najlepsze wyjście jest zawsze zaminowane.

Zawodowcy są przewidywalni - strzeż się amatorów.

Aksjomat Cole'a - suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.

Jeśli wróg jest w zasięgu strzału, ty również.

Prawo Coopera - zwiększenie ilości nowych praw, powoduje zwiększenie możliwości ich ominięcia.

Prawo Persiga - liczba racjonalnych hipotez, które mogą wyjaśnić jakieś zjawisko jest nieskończona.

Prawo Clarke'a - każdą rewolucyjną ideę można podsumować trzema fazami - to niemożliwe, nie będę marnować czasu - to możliwe ale nie warte zachodu - mówiłem przez cały czas, że to był dobry pomysł.

Prawo Maleka - najprostsze myśli formułowane są w najbardziej skomplikowany sposób.

Wniosek Johna - aby otrzymać pożyczkę najpierw musisz udowodnić, że jej nie potrzebujesz.

Zwłoka jest najgorszą formą odmowy.

Ten kto krzyczy, ma głos.

Prawo Hendricksona - jeśli jakiś problem jest przyczyną wielu posiedzeń, to w końcu posiedzenia te stają się ważniejsze od samego problemu.

Prawo Putta - technika zdominowana jest przez dwa typy ludzi, tych którzy rozumieją czym się kierują, oraz tych, którzy kierują się tym, czego nie rozumieją.

Prawo Pracownika - to czego nie zrobisz, jest zawsze ważniejsze od tego co zrobiłeś.

Aksjomat Wojskowy - każdy rozkaz, który może zostać źle zrozumiany, zostanie źle zrozumiany.

Udane badanie przyciąga większe dotacje, które uniemożliwiają dalsze badania.

Aksjomat Cahna - kiedy wszystko inne zawiedzie, przeczytaj instrukcję.

Prawo Harpera - poszukiwaną rzecz znajdziesz dopiero wtedy, gdy już zastąpisz ją inną.

Prawa Richarda - jeśli posiadasz coś dostatecznie długo, możesz to wyrzucić - jeśli cokolwiek wyrzucisz, zaraz będziesz tego potrzebować.

Prawo Niewypowiadania - jeśli wypowiesz coś dobrego, na tym się skończy. Jeśli wypowiesz coś złego, na pewno się spełni.

Prawo Wynne'a - stagnacja ma tendencję wzrostową.

Prawo Chisholma - wszystko co powiesz, zostanie przez innych ocenione zupełnie sprzecznie z twoimi intencjami.

Prawo Finagle'a - każdy, do kogo zwrócisz się o pomoc, nie zauważy tego - każdy nieproszony o radę, zauważy to natychmiast.

Prawo Bolingsa - jeżeli czujesz się świetnie, nie martw się, to minie.

Dylemat Główny - optymista wierzy, że żyjemy w najlepszym ze światów, pesymista obawia się, że może to być prawdą.

Hipoteza Petersa - jeżeli spędzimy wystarczająco dużo czasu na uzasadnianiu potrzeby, to potrzeba ta zniknie.

Obserwacja Jone'a - przyjaciele przychodzą i odchodzą, wrogowie się akumulują.

Zasada Tsara - przy dziesięciu priorytetowych sprawach, któraś na pewno będzie wykonana jako pierwsza.

Prawo Gumpersona - prawdopodobieństwo każdego zdarzenia jest odwrotnie proporcjonalne do stopnia, w jakim jest ono pożądane.

Prawo Liebermana - aby oszacować czas potrzebny na wykonanie jakiegoś zadania, należy przewidywany czas pomnożyć przez dwa i przyjąć jednostkę o rząd wyższą.

Prawo Segala - człowiek z jednym zegarkiem zawsze wie, która jest godzina. Człowiek z dwoma nigdy nie jest pewien.

Prawo Scotta - jeśli znajdziesz błąd i poprawisz go, to okaże się, że pierwsza wersja była poprawna.

Prawo Anthony'ego - nie rób nic na siłę, weź większy młotek.

Prawo Evansa i Bjorna - jeżeli coś poszło źle, to na pewno był ktoś, kto mówił, że tak będzie.

Zasada Hornera - doświadczenie jest wprost-proporcjonalne do stopnia zniszczenia sprzętu.

Jeżeli coś może się popsuć, to z pewnością się popsuje.

Jeżeli coś może się popsuć w wielu miejscach, to pierwsze uszkodzenie wystąpi tam, gdzie wyrządzi największe szkody.

Jeżeli przewidziałeś cztery możliwe awarie i zabezpieczyłeś się przed nimi, to natychmiast wydarzy się piąta, na którą kompletnie nie byłeś przygotowany.

Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś.

Program kalkulacyjny, który daje właściwy i przyjazny wynik - kłamie.

Wyjątki są liczniejsze od reguł.

Od wszystkich uznanych wyjątków istnieją wyjątki.

Jeżeli opanowałeś już wszystkie wyjątki, to nie pamiętasz jakich reguł dotyczyły

W pracy z komputerem, opieranie się na jakichkolwiek zasadach jest błędem.

Drobne awarie nie istnieją, jeżeli miała jednak miejsce drobna awaria, oznacza to, że nie poznałeś jeszcze jej rzeczywistych rozmiarów.

Komputer służy do tego aby ułatwić ci pracę, której bez niego w ogóle byś nie miał.

Dla komputera nie ma rzeczy niemożliwych z wyjątkiem tych, których od niego wymagamy.

W świecie komputerów żadna awaria się nie kończy, ponieważ przechodzi zawsze w następną.

Element wybrany losowo z grupy o 99-procentowej wiarygodności, będzie należał do pozostałego procenta.

Ciężar upuszczonej części jest wprost proporcjonalny do ceny obszaru uderzonego.

To czego szukasz, znajdziesz w ostatnim spośród możliwych miejsc.

W poszukiwaniu rozwiązania problemu, najbardziej pomocna jest znajomość odpowiedzi.

Zawsze kiedy masz właśnie coś zrobić, okazuje się, że najpierw musisz zrobić coś innego.

Każde rozwiązanie rodzi nowe problemy.

Rzeczy ulegają zniszczeniu, wprost proporcjonalnie do swej wartości.

Jeżeli wydaje ci się, że już gorzej być nie może - na pewno będzie.

Zawsze, kiedy wydaje ci się, że będzie dobrze - kompletnie się mylisz.

Zawsze, kiedy wydaje ci się, że będzie źle też się mylisz - będzie jeszcze gorzej.

Bardzo dużo można zauważyć, gdy się patrzy.

Doświadczenie to coś, co zdobywasz tuż po chwili w której go potrzebowałeś.

Prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza.

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to zepsujesz.

Doskonały i nieomylny inżynier to taki, który unika drobnych błędów na drodze do wielkiej katastrofy.

Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia - głupcy są zbyt pomysłowi.

Pozdrawiam
Zapisane

aguśka

  • Gość
Prawa Murphy'ego i inne :)
« Odpowiedź #1 : 2003-04-11, 11:21 »
ale smieszne hahahahahahahahaahahahaha supcio!!!!!!!
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
 

Strona wygenerowana w 0.075 sekund z 20 zapytaniami.