Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: oszczeniła się u mnie bezpańska suka-pytania  (Przeczytany 5595 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

agakosz

  • Gość
Trzy tygodnie temu oszczeniła się u mnie (w niewykończonym domu) bezpańska suka podobna do dobermana, ale raczej nie rasowa. Ma 5 szczeniąt. Byłam przerażona bo nie mam żadnego doświadczenia z psami, ale cóż ... nie jestem egoistką i postanowiłam ją dokarmiać. Pomyślałam, że jak suka odhoduje dzieciaki to je komuś oddam, ją też. Jest dla nas bardzo przyjazna, ale nie mogę jej zostawić bo mam nieogrodzoną działkę i firmę w domu.
Okazało się, że nie wystarczy karmic sukę, ale trzeba było zmienic jej legowisko, bo strasznie tam śmierdziało ale to już inna historia.  Teraz szczeniaki mają 3 tygodnie, wynoszę je codziennie na dwór żeby posiedziały na trawce. Ale mam wiele pytań:
- czy powinnam je dokarmiać, bo coś dzisiaj bardzo piszczą?
- jeżeli tak to czym?
-kiedy ona je odstawi od cycka?
-kiedy można je oddac? czy tuż po odstawieniu?
-jak ona będzie się zachowywać jak pooddaję szczeniaki?
-przez dwa dni suka nie chciała jeść, czy to normalne, czy może jest chora, a może to tylko upał?
O rany, przeżywam chyba bardziej niż własny poród.
Bardzo proszę o pomoc.
Aga
Zapisane

Kola

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 3331
  • Nic nie dzieje się przez przypadek
Odp: oszczeniła się u mnie bezpańska suka-pytania
« Odpowiedź #1 : 2005-07-31, 19:59 »
-Kiedy mozna je oddac?

 W 6 tygodniu życia.   Najlepiej, żebyś je socjalizowała by się przjeły do nowego domu i nie były płochliwe, ale to w ok. 4 tygodniu.
Zapisane

Ariva

  • *
  • Wiadomości: 1995
    • WWW
Odp: oszczeniła się u mnie bezpańska suka-pytania
« Odpowiedź #2 : 2005-07-31, 20:03 »
1. Jeśli masz nieogrodzona działkę to szczeniaki nie bierz na pole ponieważ moga one zachorować na nosówkę.