Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: Kilka pytań  (Przeczytany 984 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grinia

  • Gość
Kilka pytań
« : 2004-08-29, 22:25 »
Mam kilka pytań:

1. Czy można po czymś rozpoznać ciążę u kotki np nabrzmiałe sutki? jakieś zmiany w zachowaniu?

2. Czy matce w ciąży i małym kotkom po urodzeniu trzeba zapewnić coś specjalnego poza posłaniem i schronieniem?

3. W jakim wieku można zabrać kociaki od matki?

4. W jakim wieku się po raz pierwszy szczepi kotki i na co?

5. Jakie są sposoby zapobiegania ciąży u kotek?

Z góry dzięki, jak narazie jestem zielona jeśli chodzi o koty  8)
Zapisane

Myszka.xww

  • *
  • Wiadomości: 4497
  • A kuku
    • WWW
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #1 : 2004-08-29, 22:31 »
Griniu, mozna poznac po ciemniejszych sutkach bodajze w polowie ciazy, wczesniej u weta na USG. Kocieta powinny byc z matka przynajmniej do 12 tygodnia a ciezarnej i karmiacej kotce nalezy zapewnic zywienie duzo bogatsze i bardziej tresciwe w skladniki pokarmowe - mozna karmic np. karma typu babycat lub kitten.

Najpewniejszym sposobem jest kastracja, ktora dodatkowo w 100% zapobiega ropomaciczu, guzom macicy, znacznie zmniejsza ryzyko powstania guzow sutka.  Mozna rowniez kastrowac kocice w ciazy - jesli jest to pierwsza polowa, to praktycznie bez ryzyka. To lepsze niz powolanie na swiat kociat, gdy tyle ich szuka domow  :roll:

Innym jest podawanie kotce hormonow - niestety, niezbyt to polecany sposob, bo niesie za soba wiele powiklan - m. in. wlasnieropomacicze i nowotwory.

Kocietanajpierw nalezy odrobaczyc, w wieku ok. 5-6 tygodni. Nastepnie, w wieku ok. 7-8 tygodnie po raz pierwszy zaszczepic a po kolejnych dwoch powtorzyc szczepienia.
Zapisane
podpisano: Starszy Goovienny

Grinia

  • Gość
Odp: Kilka pytań
« Odpowiedź #2 : 2004-08-29, 23:57 »
Dzieki za info :)