Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 39   Do dołu

Autor Wątek: Prace domowe:)  (Przeczytany 225124 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #360 : 2006-03-22, 21:48 »
http://www.filmpolski.pl/fp/index.php/127422
tu widze niezły opis i nawet podają kto gra muzykę więc możesz dołaczyc :)
miejsce: jako scenerię wybrano zabytkowe miejsca, pałece (wymień) czego nie sposób zobrazować w ksiażce, a  obrazów trzeba byłoby malować bardzo wiele a i tak nie oddano by wszystkich wnętrz , zakamarków widoków danego obiektu tak realnie...jest tu tae więc pokazana historia naszego kraju zamknięta w tych obiektach.
na samym dole tej strony masz podane piosenki i wykonawców wykorzystanych w utworze. jest tu więc połaczenie muzyki poważnej (napisane na górze...podaj nazwę) i popularnej.
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #361 : 2006-03-22, 21:53 »
możesz dodać że dzięki filmowi można też zapamiętac stroje polskiej szlachty...powiaż to z ta historią. A w ksiazce tego nie zobaczysz.
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #362 : 2006-03-22, 21:55 »
tu mam cytata który pasuje aby go powstawiqć w to co już mówilismy wcześniej: 

W filmie pokazano wiele pięknych krajobrazów .Aktorzy mieli wspaniałe stroje z tamtych czasów .Starali się też również mówić wierszem ,choć nie zawsze im to wychodziło .W filmie pokazano również dużo ciekawych przedmiotów ,z których korzystała szlachta np. Młynek do kawy i samowar czy zegar grający "Mazurka Dąbrowskiego" .Dom sędziego również wyglądał jak dom szlachecki z XIX w. Ważnym elementem w filmie jest muzyka .O to pracujący nad filmem też się postarali .Muzykę do filmu napisał Wojciech Kilar znany kompozytor ,który pisał już muzykę do wielu innych filmów .Charakter muzyki zmienia się równocześnie ze zmianami pogody i nastrojami bohaterów np. na uczcie .
Zapisane

Forum Zwierzaki

Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedz #362 : 2006-03-22, 21:55 »

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #363 : 2006-03-22, 22:03 »
tu jesze mam o róznicy w jaki sposób odbiera się ksiażke i film . to wypowiedż wajdy:

– Przede wszystkim zdziwiłem się, że w „Panu Tadeuszu” jest tyle akcji i tak dużo wyrazistych postaci. Podczas szkolnej lektury to schodzi na drugi plan, wydobywa się raczej opisy przyrody, piękno języka. Tymczasem aktorzy, kiedy zaczęli mówić dialogami z „Pana Tadeusza”, nagle stali się krwistymi postaciami. To nie są aktorzy, którzy recytują wiersze; to są normalni, realni, prawdziwi ludzie, którzy mówią wierszem, bo inaczej nie umieją, bo takim sposobem się mówi w tym świecie poematu. Mickiewiczowski wiersz okazuje się przy tym szalenie elastyczny, oddaje mnóstwo odcieni i każdy z bohaterów mówi inaczej. Czytając „Pana Tadeusza” trudno wyśledzić tę niesamowitą indywidualizację języka, pomiędzy kobietami i mężczyznami, pomiędzy dorosłymi i młodzieżą.

– Czyli że w epickim dziele kryje się utajony dramat?

– Epika też nie miałaby takiej siły, gdyby nie tworzyła mocnych postaci. Tylko że w lekturze widzimy je mniej wyraźnie niż na ekranie.

Napisz to własnymi słowami.

I dodaj jeszcze o wyzszosći filmu nad malarstwem. Obrazy sa ruchome "zywe" a jednak każdy poszczegłony kadr filmy jest tak ustawiany , tak tworzona scenografia ze  mógłby być pojedyńczym obrazem, ale siła oddziaływania tych "ruchomych obrazów" jest o wiele większa i bardziej oddziaływuje na wypbraźnię odbiorcy.

No i w podsumowaniu nie zapomnij dodac ze ważne jest też w filmie to że te wszystkie formy artystyczne połaczone w jeno w filmie dają doskonaale czytelny przekaz. i że w krótkim czasie można bardzo wiele treści przekazać co stanowi również o wyższosci filmu nad innymi formami artystycznymi.

Zapisane

Goldenmanka

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 421
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #364 : 2006-03-22, 23:50 »
dzięci Ci dobra kobieto  :VoV:
jestem twoją dłużniczką..
jakieś 10 minut temu skończyłam pisać :P
wyszło troche mniej niż 3 strony a4 ;)
Zapisane
Madzia & Marszi & Irys :)

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #365 : 2006-03-23, 02:17 »
No to nieźle kobieto zabalowałaś i nieźle napłodziłaś ;) Cieszę sie ze mogłam pomóc i ze Ci coś z tego mojego chasosu myśli udało sie zrozumiec ;)
Zapisane

ewelina017

  • Gość
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #366 : 2006-03-26, 16:33 »
Wie ktoś?:
1. Czym się różni premiera od prapremiery dzieła operowego?
Pytanie: czym się różni, a według mnie (i znalezionych inf.) niczym do siebie nie podobne :/
2. Franciszek Schubert Król olch:

~ w jaki sposób muzyką zilustrował kompozytor pędzącego na koniu jeźdźca?
~ Jaki charakter ma melodia śpiewana przez:
a) dziecko
b) ojca
c) króla olch

To 2. pytanie nie jest trudne, tylko trzeba znać tą operę. Wie ktoś czy jest taka opcja (pobrania tego przez net)? Bo w Kazie ani Bearshare tego nie ma :(
Zapisane

EwkaKonik

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 212
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #367 : 2006-03-26, 21:26 »
Mam do zrobienia kilka zadan z chemii (bylo ich 25, ale jakos zrobilam tamte). Gdyby ktos wiedzial, jak to zrobic to bardzo prosze o pomoc, bo ja z chemii jestem zielona :/
Zad.1. W jakiej objętości 20% kwasu o gęstości 1,139g/cm3 znajduje się 20g kwasu?

Zad.2.W jakiej objetości kwasu 10% o gęstości 1,066g/cm3 znajduje się tyle samo kwasu, co w 80cm3 kwasu 60% o gęstości 1,498g/cm3?

Zad.3.Zmieszano w temperaturze 40st. C po 50g roztworów kwasu siarkowego (VI) 30% i 90%. Jakie było stężenie otrzymanego roztworu?

Zadanie4. Oblicz do jakiej objętości wody uczniowie muszą wlać 0,1dm3 roztworu kwasu siarkowego (VI) o stężeniu 98% i gęstości 1,8g/cm3, aby uzyskać potrzebny do doświadczeń 10% roztwór tego kwasu

Zad.5. Oblicz, który roztwór wodorotlenku ma większe stężenie procentowe:
a) otrzymany przez wprowadzenie takiej ilości potasu do wody, że na 5 atomów potasu przypadło 35 cząsteczek wody
b)otrzymany przez wprowadzenie takiej ilości tlenku sodu do wody, że na 3 cząsteczki tlenku przypadło 48 cząsteczek wody.

Z góry dzieki za pomoc!!!
Zapisane
The happiest people seem to be those who have no particular reason for being happy except that they are so.

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #368 : 2006-03-26, 21:31 »
na chemię się w takim stanie umysłu nie piszę...król olch...to dość drastyczna scena...jak poogooglasz to sama wyczytasz o co chodzi, to nawet bez słuchania możesz czytając wyobrazić sobie...ale myślę że spokojnie wygooglasz...a czym sie różni? premiera ma miejsce w każdym teatrze, scenie czy kinie...jest to po raz pierwszy w tym miejscu pokazywanie danego dzieła. Pra-premiera to pokazywanie go po raz pierwszy w ogóle na scenie światowej .
Zapisane

Forum Zwierzaki

Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedz #368 : 2006-03-26, 21:31 »

Dory

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2527
  • Khajiit has no time for you! [']
    • WWW
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #369 : 2006-03-27, 13:40 »
Otóż moje drogie ludzie. Za nic nie umiem pojąć tej przeklętej chemii, wystarczyło że byłam chora i nie było mnie na kilku lekcjach i od razu średnia moich ocen z chemi zaczęła wynosić baaaardzo naciąganą dwóję. Za tydzień mam sprawdzian i chciałabym wiedzieć:
- Jak oblicza się i odczytuje wartościowość
- Jak pisze się wzory sumaryczne i strukturalne
To tylko troszkę. Przy mojej mamie nic się nieda zrozumieć, a nasza belferka z chemii ... szkoda gadać...
Z góry wielkie dzięki za pomoc :*

PS Tymbardziej muszę z teo sprawdzianu dostać dwie 5 bo dzisiaj mamy wywiadówkę ...
ehh ...
Zapisane
Did you want play pazaak?
Mårran

Praying to yourself, my Lord? That's not a good sign. Or perhaps it is. Prince of Madness, and all that.:eh:
give me some fish, give me give me some fish...

lux ferre

Grzesiek89

  • *
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2178
  • "Dogi to psia arystokracja"
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #370 : 2006-03-27, 16:48 »
Daj kartkę to Ci narysuję :P, a tak na serio to poszukaj na stronach.
Zapisane
Tak bardzo chciałbym, abyśmy zwariowali
Tak bardzo chciałbym, lecz tak nas wychowali


Dory

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2527
  • Khajiit has no time for you! [']
    • WWW
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #371 : 2006-03-28, 08:22 »
Grzesiek dziękuje ci bardzo ...
 :|
co ty myślisz że nie szukałam ? Phi ...
naprawde ie ma to jak pomocna dłoń mężczyzny ...
Jest może ktoś miły ?
od tego zależy czy będe powtarzała klasę z winy tylko jednej głupiej chemii :bigcry:
Zapisane
Did you want play pazaak?
Mårran

Praying to yourself, my Lord? That's not a good sign. Or perhaps it is. Prince of Madness, and all that.:eh:
give me some fish, give me give me some fish...

lux ferre

ananas

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2182
  • Fanatyk Łóżka Sprężynowego
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #372 : 2006-03-28, 13:21 »
możę poszukaj jakiś korków, albo po prostu kogośkto ci lepiej niżone wytłumaczy na żywo. Ja o ile bardzo jako tako wiem o co w tym chodzi, to po proastu nie umiałabym ci tego przez net wytłumaczyć :/ trzymam za ciebie kciuki, jak tylko coś wymyślę to ci powiem !
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #373 : 2006-03-28, 22:56 »
Dory, ja już tego nie pamietam...zupełnie...:bezsilny:
może dziewczyny, które to miały niedawno coś pomogą?
Zapisane

Arrow

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2821
  • Lacrimosa...
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #374 : 2006-03-29, 14:11 »
Daj kartkę to Ci narysuję :P, a tak na serio to poszukaj na stronach.

Grześ, to jej narysuj i zeskanuj, jeśli takie ciekawe urządzenie zwane skanerem posiadasz.... :P

Ja nie wiem o co chodzi, nie miałam tego jeszcze, więc.... nie pomogę
Zapisane
...Bez wysiłku siądź na tyłku i wyluzuj się motylku... (:

"Każdy z was jest łodzią, w której
Może się z potopem mierzyć,
Cało wyjść z burzowej chmury,
Musi tylko w to uwierzyć!"

Forum Zwierzaki

Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedz #374 : 2006-03-29, 14:11 »

Alyszek

  • *
  • Wiadomości: 4752
prośba mojej koleżanki ;)


słuchajcie potrzebuje na jutro (ide na 9.50) prace na temat (na historię):
"Jakie uczucia wywołuje w Tobie obraz zagłady Żydów w przedstawionych powyższych tekstach* i książkach**"
(w tym samym ma byc zarawte też: co wiesz więcej o zagłądzie tego narodu, jak odnosimy się do systemów totalitarnych)


* Jerzy Ficowski
5.VII.1942
Co robił Stary Doktor
w bydlęcym wagonie
jadącym do treblinki dnia 5 sierpnia
przez kilka godzin krwiobiegu
przez brudną rzekę czasu

nie wiem

co robił Charon dobrowolny
przewoźnik bez wiosła
czy rozdał dzieciom reztę
zdyszanego tchu
i zostawił dla siebie
tylko mróz po grzbiecie

nie wiem

Czy kłamał im na przykład
małymi dawkami
znieczulającymi
iskał spocone główki
z płochliwych wszy strachu

nie wiem

ale za to ale potem ale tam
w treblince
całe ich przerażenie cały płacz
były przeciwko niemu
ach to było już tylko
ileś tam minut czyli życie całe
czy to mało czy dużo
nie było mnie tam nie wiem
zobaczył Stary DOktor nagle
że dzieci się stały
stare jak on
coraz starsze
tak musiały dogonić siwiznę popiołu

więc kiedy go uderzył
askar czy esesman
zobaczył że Doktor
stał się dzieckiem jakone
coraz mniejszym i mniejszym
aż się nie urodził

odtąd razem ze Starym Doktorem
pełno ich nigdzie

wiem



** mam tu na myśli książke czyli "Pianistę" oraz film o tym samym tytule



Czy ktoś mi pomoze, mam to na jutro min kartka A4

plisss gg 2299078 mail sheltia@wp.pl
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #376 : 2006-03-30, 02:03 »
sorki...ani nie czytalam ani nie oglądałam :bezsilny:
dostaję tężyczki jak tylko myślę o filmach czy ksiażkach o podobnej tematyce... :bolt:...
Zapisane

madziaro

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 3801
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #377 : 2006-03-30, 02:18 »
o Nefra to masz podobnie jak ja - nie lubię, z zasady nie oglądam, a o zagładzie, nie tylko Żydów zresztą i o obozach zdecydowanie wystarczy mi to co znam z opowiadania babci
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #378 : 2006-03-30, 11:23 »
a mnie te obrzydlistwa które musiałam w szkole czytać :lol:
Zapisane

Alyszek

  • *
  • Wiadomości: 4752
Rozważania o ideach "Stary człowiek i może"
« Odpowiedź #379 : 2006-03-30, 18:37 »
ok, napisałam.. ale jeśli ktoś może , to proszę czytać i poprawiać..
Rozważania o ideach “Stary człowiek i morze”


   Książka “Stary człowiek i morze” - opowiadająca o tak rzeczach tak zwykłych, a jednocześnie pełna złotych myśli, idei, przesłań na życie. Są one ukryte w, pozornie zwykłych, zdaniach Santiago, kiedy walczył na pełnym morzu z ogromnym marlinem. Postaram się zinterpretować i przenieść w nasze czasy niektóre z jego myśli.
   Po pierwsze :
“Myśl, co potrafisz zrobić tym, co jest.”,
wypowiedziane przez Santiago w chwili, gdy zdał sobie sprawę, że nie zabrał rzeczy, które akurat teraz bardzo by mu się przydały. Ja odbieram to bardzo “nowocześnie”, to znaczy zwracam uwagę na materialistów, którzy zamiast cieszyć się z tego, co mają, wciąż narzekają, że nie mają czegoś innego. Poza tym, gdy czegoś nie ma, nie wolno siedzieć bezradnie, myśląc o tym, co akurat potrzebne, lecz starać się zrobić coś tym, co się ma.
   W oczy rzuciło mi się również :
“Płyń po kursie i przyjmij to, co przyjdzie.”.
Ta sentencja oznacza, że musimy dążyć do swoich celów, planów, marzeń, ale równocześnie pamiętać, iż nie muszą one wcale przyjść łatwo i szybko. Trzeba być przygotowanym na przeciwności losu, lecz nie należy panikować i załamywać się, gdy przyjdą. Doskonale wyraża to proste zdanie :
“Bądź spokojny i silny.”.
   “Za piękne było, żeby trwać.” - to zdanie przykuło moja uwagę na dłuższy czas, gdyż można je odbierać na wiele sposobów. Głównym jednak znaczeniem jest to, że nic nie trwa wiecznie i nawet, jeśli jesteśmy szczęśliwi, trzeba pomyśleć, co będzie dalej i zdawać sobie sprawę, że sielanka nie może trwać całe życie.
   Najważniejsza jednak okazała się idea :
“Człowieka można zniszczyć, ale nie pokonać.”,
z którą powiązane jest też kilka innych :
“Człowiek nie jest stworzony do klęski.”,
“I owszem, wytrzymasz. Wytrzymasz wszystko.”,
“Głupio jest nie mieć nadziei.”.
Tworzą one jedną całość, bardzo ważne przesłanie w życiu – że nigdy, ale to nigdy, nie należy się poddawać, załamywać i siedzieć bezczynnie. Pierwszą sentencję odbieram tak, iż w człowieku zawsze pozostaje maleńkie światełko nadziei, choćby nie zdawał sobie z tego sprawy. Pozostałe trzy to uzupełnienie pierwszej, rozłożenie jej na czynniki pierwsze i wyraźne podkreślenie ważności tego zdania – gdyż w książce bardzo często jest mowa o tym, że trzeba wytrzymać, że nie wolno nie mieć nadziei i że człowieka nie da się pokonać.
   Ogółem rzecz biorąc, sądzę, że książka “Stary człowiek i morze” jest naprawdę warta przeczytania z powodu wyżej wymienionych wartości – w opowieści użytych w konkretnych przykładach, które pozwalają nam łatwiej je odebrać, zrozumieć i wykorzystać w życiu.

ychhh, coś mi krótkie wyszło.. :|
« Ostatnia zmiana: 2006-03-30, 21:43 autor Alya »
Zapisane

Arrow

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2821
  • Lacrimosa...
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #380 : 2006-03-31, 20:46 »
Hm.....zdaję sie na waszą inwencję twórczą, bo ja juz nie mam pomysłów :lol: No więc...  patronem mojej szkoły został Szklarski, no i na dni otwarte trza udekorować 'nim' szkołę/klasy. Do klasy to pół biedy, ale chcemy coś przestrzennego dać na półpiętro. Już raz nasza pani [historyczka] miała udekorowaną salę różnymi okersami historycznymi... była jaskinia z malowidłami a w niej sztuczny ogień, była żywa mumia w sarkofagu.... itd ;) Ale to z poprzednią klasą, my fotki widzeliśmy ;)
Więc my juz myśleliśmy o przyniesieniu tam, na to półpiętro biurka i posadzeniu kukły Szklarskiego, niby coś piszącego....tylko z czego to zrobić?? :bezsilny: Na pewno będzie palma przestrzenna... taka z kartonu i bibuły, moze uda sie zrobić kangura, i opleść jakiegoś węża wokół poręczy schodów.... ale co więcej???
Wszelkie pomysły mile widziane :D
Zapisane
...Bez wysiłku siądź na tyłku i wyluzuj się motylku... (:

"Każdy z was jest łodzią, w której
Może się z potopem mierzyć,
Cało wyjść z burzowej chmury,
Musi tylko w to uwierzyć!"

Forum Zwierzaki

Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedz #380 : 2006-03-31, 20:46 »

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #381 : 2006-04-01, 12:49 »
weź no kobieto otwórz te  Tomki, co u Ciebie na półce stoją..zdaje się że w nich jest pełno rysunków Tomka, bosmana, zwierząt, roślin. Przerysować na duży format i powstawiać jako tło...tomka mierzacego ze sztucera, tygrysa, sally, bosmana, indian, kilka roślin i zwierzaki między tym...no i Dingo ;)
no i to wszystko niech będzie tłem dla piszącego Szklarskiego. A Szklarskiego tez z półprofilu piszącego przy biurku, nakleić na jakieś sztywne płyty czy  cós i będzie stało
Zapisane

Liwcia

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 1847
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #382 : 2006-04-01, 20:33 »
Bardzo proszę was o pomoc! Napisałam na poniedziałek reportaż na j. polski. Czy mógłby ktoś, kto się zna na tym, poprawić mi błędy językowe i interpunkcyjne? Bardzo mi na tym zależy! I jeszcze bardzo bym prosiła, o pomoc w wymyśleniu jakiegoś chwytliwego tytułu (nie w stylu 'pierwszy dzień wiosny' itd., tylko jakis oryginalny).


Cytuj
Od kilkudziesięciu lat obrzęd powitania wiosny jest przede wszystkim zabawą dzieci i młodzieży, łączoną z początkiem kalendarzowej wiosny. Uczniowie ogłosili ten dzień "Dniem Wagarowicza", w którym to w radosnych nastrojach i wymyślnych, wręcz karnawałowych strojach, świętują pożegnanie zimy.
21 marca w Gimnazjum nr 1 w Brodnicy nie odznaczał się zbytnio, przynajmniej dla niektórych, od zwykłych dni nauki szkolnej. Dookoła dało się słyszeć głosy rozczarowania i złości na wieść, iż tylko jedna godzina lekcyjna będzie poświęcona obchodom pierwszego dnia wiosny. „To przecież wyjątkowy dzień. Nie rozumiem, czemu dyrekcja ustaliła, że będziemy mieli normalne lekcje. Przecież to niesprawiedliwe!”- oburza się Kinga, uczennica 3 klasy gimnazjum.
Część uczniów wykazało się ogromną fantazją i wyobraźnią, przebierając się niemal nie do poznania. W kolorowym tłumie można zauważyć chłopców w blond perukach i kusych spódniczkach, czarownice, dzieci- kwiaty. „To taki wspaniały dzień”- mówi dziewczyna do złudzenia podobna do Pippi Langstrumpf. - „To nic, że szkoła nie wymyśliła dla nas zbyt dużo zajęć. Przecież sami możemy to zrobić. Poza tym  sam fakt, że można się przebrać jest świetny!”. Jej koleżanki z zapałem przytakują głowami.
Nie wszyscy tryskają jednak takim optymizmem. Z reguły nie udziela się on nauczycielom, którzy drżą na myśl o uczniowskich ucieczkach ze szkoły, gdyż odpowiedzialność za gimnazjalistów spoczywa właśnie na nich. „Młodzież niemal bezkarnie opuszcza lekcje w pierwszym dniu wiosny. Robimy co możemy, aby zatrzymać uczniów w szkole. Nie możemy jednak pozwolić sobie na całodniową zabawę bez lekcji, z racji goniącego nas programu nauczania” – mówi rzeczowym tonem dyrektor gimnazjum- pan Zdzisław Kędzia.
Z internetowych sondaży wynika, że ponad połowa uczniów była chociaż raz na wagarach. 10% gimnazjalistów robi to regularnie, 4 razy tyle ucieka ze szkoły w „Dzień Wagarowicza”. „Niektórzy z moich kolegów w ogóle nie przekroczyli dzisiaj progu szkoły, gdyż chcą uczcić pierwszy dzień wiosny. Ja uważam to za totalną głupotę! Nie dość, że dzisiaj policja jest niezwykle czujna, to jeszcze pogoda nieodpowiednia do całodniowego przebywania na świeżym powietrzu”- mówi Tomek, uczeń 2 klasy.
Część uczniów postanowiło jednak zostać chociaż na kilku pierwszych lekcjach. Ci bardziej wytrwali doczekali się nawet „Familiady” zorganizowanej przez Samorząd Szkolny. W parodii popularnego teleturnieju zmierzają się uczniowie trzecich klas gimnazjum oraz ich nauczyciele. Prowadzący zadaje podchwytliwe pytania. Odpowiedzi na nie wywołują na całej sali falę niepohamowanego śmiechu. Zgodnie z przewidywaniami wygrywają błyskotliwi uczniowie. Nauczyciele biorący udział w konkursie, mimo porażki wyglądają na bardzo wesołych. „Cieszę się, że uczniowie wykazują tak wielką fantazję w przygotowywaniu imprez szkolnych”- jeden z nauczycieli wychowania fizycznego nie kryje zadowolenia.- „Miło, że potrafią zorganizować swoim kolegom czas.”
Uczniowie i ich opiekunowie wydają się być zadowoleni z takiego rozpoczęcia wiosny, chociaż niektórzy z sentymentem wspominają przedszkolne topienie Marzanny, wraz z którą można wrzucić do wody zmartwienia i troski szkolnego życia.
Gimnazjaliści przyozdobieni kolorowymi kwiatami z bibuły opuszczają mury szkolne w iście wiosennych nastrojach. Dla jednych był to dzień pełen atrakcji, dla innych pełen nudy. W dużej mierze zależy to od nastawienia uczniów. Ci zawiedzieni sami zapewne nie robili nic w kierunku, aby i oni i ich koledzy bawili się lepiej. Miejmy nadzieję, że wiosenna aura poprawi im humor i da energię na trzy miesiące, które pozostały do końca roku szkolnego. 
Zapisane

Nataila

  • Gość
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #383 : 2006-04-01, 21:04 »
Cytuj
Od kilkudziesięciu lat obrzęd powitania wiosny jest przede wszystkim zabawą dzieci i młodzieży, łączoną z początkiem kalendarzowej wiosny. Uczniowie ogłosili ten dzień "Dniem Wagarowicza", w którym to w radosnych nastrojach i wymyślnych, wręcz karnawałowych strojach, świętują pożegnanie zimy.
Dwudziesty pierwszy [daty słownie] marca w Gimnazjum nr 1 w Brodnicy nie odznaczał się zbytnio, przynajmniej dla niektórych, od zwykłych dni nauki szkolnej[ładnie by brzmiało też „nie różnił się zbytnio”]. Dookoła dały się słyszeć głosy rozczarowania i złości na wieść, iż tylko jedna godzina lekcyjna będzie poświęcona obchodom pierwszego dnia wiosny. „To przecież wyjątkowy dzień. Nie rozumiem, czemu dyrekcja ustaliła, że będziemy mieli normalne lekcje. Przecież to niesprawiedliwe!”- oburza się Kinga, uczennica trzeciej klasy gimnazjum.
Część uczniów wykazało się ogromną fantazją i wyobraźnią, przebierając się niemal nie do poznania. W kolorowym tłumie można zauważyć chłopców w blond perukach i kusych spódniczkach, czarownice, dzieci- kwiaty. „To taki wspaniały dzień”- mówi dziewczyna do złudzenia podobna do Pippi Langstrumpf. - „To nic, że szkoła nie wymyśliła dla nas zbyt dużo zajęć. Przecież sami możemy to zrobić. Poza tym  sam fakt, że można się przebrać, jest świetny!”. Jej koleżanki z zapałem przytakują głowami[samo „przytakują” albo „kiwają głowami”].
Nie wszyscy tryskają jednak takim optymizmem. Z reguły nie udziela się on nauczycielom, którzy drżą na myśl o uczniowskich ucieczkach ze szkoły, gdyż odpowiedzialność za gimnazjalistów spoczywa właśnie na nich. „Młodzież niemal bezkarnie opuszcza lekcje w pierwszym dniu wiosny. Robimy co możemy, aby zatrzymać uczniów w szkole. Nie możemy jednak pozwolić sobie na całodniową zabawę bez lekcji, z racji goniącego nas programu nauczania” – mówi rzeczowym tonem dyrektor gimnazjum- pan Zdzisław Kędzia.
Z internetowych sondaży wynika, że ponad połowa uczniów była chociaż raz na wagarach. 10%[dziesięć procent?] gimnazjalistów robi to regularnie, cztery razy tyle ucieka ze szkoły w „Dzień Wagarowicza”. „Niektórzy z moich kolegów w ogóle nie przekroczyli dzisiaj progu szkoły, gdyż chcą uczcić pierwszy dzień wiosny. Ja uważam to za totalną głupotę! Nie dość, że dzisiaj policja jest niezwykle czujna, to jeszcze pogoda nieodpowiednia do całodniowego przebywania na świeżym powietrzu”- mówi Tomek, uczeń drugiej klasy.
Część uczniów postanowiło jednak zostać chociaż na kilku pierwszych lekcjach. Ci bardziej wytrwali doczekali się nawet „Familiady”, zorganizowanej przez Samorząd Szkolny. W parodii popularnego teleturnieju mierzą się uczniowie trzecich klas gimnazjum oraz ich nauczyciele. Prowadzący zadaje podchwytliwe pytania. Odpowiedzi na nie wywołują w całej sali falę niepohamowanego śmiechu. Zgodnie z przewidywaniami, wygrywają błyskotliwi uczniowie. Nauczyciele biorący udział w konkursie, mimo porażki wyglądają na bardzo wesołych. „Cieszę się, że uczniowie wykazują tak wielką fantazję w przygotowywaniu imprez szkolnych”- jeden z nauczycieli wychowania fizycznego nie kryje zadowolenia.- „Miło, że potrafią zorganizować swoim kolegom czas.”
Uczniowie i ich opiekunowie wydają się być zadowoleni z takiego rozpoczęcia wiosny, chociaż niektórzy z sentymentem wspominają przedszkolne topienie Marzanny, wraz z którą można wrzucić do wody zmartwienia i troski szkolnego życia.
Gimnazjaliści przyozdobieni kolorowymi kwiatami z bibuły opuszczają mury szkolne w iście wiosennych nastrojach. Dla jednych był to dzień pełen atrakcji, dla innych pełen nudy. W dużej mierze zależy to od nastawienia uczniów. Ci zawiedzieni sami zapewne nie robili nic w kierunku, aby i oni i ich koledzy bawili się lepiej. Miejmy nadzieję, że wiosenna aura poprawi im humor i da energię na trzy miesiące, które pozostały do końca roku szkolnego.
;d
Może jakieś "Wiosenne szaleństwo"? :P Nie mam pomysłów jakoś.
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #384 : 2006-04-01, 23:35 »
W tym zdaniu: Ja uważam to za totalną głupotę...
chyba przed ja powinien się zaczynac cudzysłów bo potem jest cudzysłów końcowy.

I jeszcze się czepię tego zdania:  To nic, że szkoła nie wymyśliła dla nas zbyt dużo zajęć.
Co chcesz przez to powiedzieć?
Wydaje mi się ze chcesz powiedziec ze  władze szkolne (czyli dyrekcja i samorząd a także grono ped) nie zorganizowały rozrywki w tym dniu. Natomiast w tym powyższym zdaniu  wyrażasz zal że SZKOŁA (czyli kto? Budynek? Uczniowie?) nie zorganizowała zbyt dużo zajęć. Zajęcia szkolne to potocznie lekcje. Czyli żałujesz ze nie zorganizowano zbyt dużo lekcji?
Zmień to zdanie, bo sens jego jest odwrotny od zamierzonego  jesli dobrze rozumiem zamiary ;)

najlepiej byłoby: to nic, że władze szkolne zorganizowały nam mało rozrywek w tym dniu.
« Ostatnia zmiana: 2006-04-02, 11:24 autor Nefra »
Zapisane

Liwcia

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 1847
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #385 : 2006-04-02, 09:27 »
Dziękuję wam bardzo bradzo bardzo :* :*. bardzo mi zależy na tej pracy. błędy juz poprawiłam  :D

a i jeszcze- jak się pisze tytuł to na środku, czy moż być od lewej strony? I czy DUŻYMI LITERAMI, czy normalnymi? ;]
Zapisane

Nefra

  • *
  • Wiadomości: 5592
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #386 : 2006-04-02, 11:39 »
dowolnie :)
elegancko jest na srodku i troche wiekszymi i pogrubionymi ale tylko trochę, aby woły nie wyszły ;)
Zapisane

Goldenmanka

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 421
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #387 : 2006-04-02, 11:44 »
kto mi pomoże :P
mam na angielski zrobić projekt :P treść rozumię ale nie umię znaleść żadnych informacji po angielsku :P
a nie chce szukać po polsku bo ja nie umię potem tego przetłumaczyć na angol :P
treść:
Make a leaflet for drivers from abroad. Give them advice on driving in your country. Include information about:
- different speed limits
- which side of the road to drive on,
- the minimum age to drive,
- other improtant rules,
- dangerous roads or parts of the country,
- other important information.
Use photos, drawings, diagrams or maps.

Zapisane
Madzia & Marszi & Irys :)

Forum Zwierzaki

Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedz #387 : 2006-04-02, 11:44 »

Arrow

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 2821
  • Lacrimosa...
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #388 : 2006-04-02, 19:04 »
Hm..... moze lepiej poszukaj po polsku, spróbuj przetłumaczyć i ci popoprawiamy błędy, albo wklej po polsku i ci poprzetłumaczamy :P bo wątpie żeby było po ang. takie rzeczy ;)
Zapisane
...Bez wysiłku siądź na tyłku i wyluzuj się motylku... (:

"Każdy z was jest łodzią, w której
Może się z potopem mierzyć,
Cało wyjść z burzowej chmury,
Musi tylko w to uwierzyć!"

Goldenmanka

  • *
  • Płeć: Kobieta
  • Wiadomości: 421
Odp: Prace domowe:)
« Odpowiedź #389 : 2006-04-02, 19:11 »
już nie trzeba :D
udało mi sie jakoś wyszukać część po angielsku a część po polsku już przetłumaczyłam :P
Zapisane
Madzia & Marszi & Irys :)
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 39   Do góry
 

Strona wygenerowana w 0.117 sekund z 28 zapytaniami.