Fiona, szukam w googlach i nie widzę... Ale szukam dalej jesczze.
Hm. Ponieważ Ania11o zameldowała mi potulnie, że dostała z tych czasów, co jej tłumaczyłyśmy 1, zabiorę sie do tego jeszcze raz, powoli i od początku
Czas
Past Continuous, budowa:
Zdanie oznajmujące:Podmiot + was/were + czasownik z końcówką ing + reszta zdania
Np. 1. Ptaszek fruwał
The bird was flying.
2. Oni kopali dół
They were digging a hole.
Zdanie pytające:
(What, Why, Where itp.) + was/were + podmiot + czasownik z ing + reszta zdania
(nie, to naprawdę nie jest takie straszne
) Pytanie tworzy sie tu przez zwykłą inwersję.
Np. 1.Czy ptaszek fruwał?
Was the bird flying?
2. Gdzie oni kopali dół?
Where were they digging a hole?
Zdanie przeczące:Po prostu do was lub were dodaje się not
i powstaje wasn't i weren't.
Np.1. Ptaszek nie fruwał
The bird wasn't flying
2. Oni nie kopali dołu.
They weren't digging a hole.
Zastosowanie:Past Continuous stosuje się, gdy jakaś czynność jest ciągła, czyli DZIAŁA się dłuższy okres czasu w przeszłości.
Rozróżnianie Past Continuous i Past Simple:Past Continuous mówi o czynnościach, które działy się jakiś okres czasu [jadłam, czytałam, myłam, robiłam...].
Natomiast Past Simple mówi o czynnościach, które się już STAŁY [zjadłam, przeczytałam, umyłam, zrobiłam...]
Widzisz różnicę między tymi słowami? jadłam - zjadłam itd..?
Przykłady:Biegałam, kiedy zobaczyłam sąsiada.
I was running when i saw a neighbour.
Biegałam - robiłam to dłuższy okres czasu.
... zobaczyłam - stało się.
Co zobaczyłaś, kiedy zaczął padać deszscz?
What did you see when it started to rain?
Taa... chciałaś Aniu co bym ci to wytłumaczyła... to mi musisz przykładow parę zrobić, bo inaczej nie uwierzę że rozumiesz
Bezlitosna będę
(nie śmiac się ze zdań, wymyślam na poczekaniu
)
1. Słuchałam muzyki, kiedy ktoś wszedł do mojego domu.
2. Co zrobiłaś, kiedy on rozbił okno?
3. Ptaszki śpiewały, słońce świeciło, ludzie spacerowali w parku.
4. Św. Mikołaj przyniósł mi prezent.
5. Mój tata uciekał przed wściekłym lwem
Zrobić mi to, Anka